FREE Wedding Table Planner

+ FREE Wedding Budget Planner and more wedding planning tools

Join now free to use

Wedding Forum - When and who lol...

Not signed in (Sign In)

UKbride Supermarket


* Discount available to Power Users only. Terms and conditions apply. more

  1.  
    • CommentAuthorMidgetGem89
      Posted: Aug 19th 2014
      BadgeBadge
      edited
     
    when would you get your rings(oh has picked his mam is going to get it soon as the male ring stand was pretty bare! and she works on site gets discount... i picked mine but its allot more exp than h2bs and his is cobalt mine b white gold so cant get it for a while but its fine!)

    so when would you get your rings... where should i keep his if he has it in the nxt few weeks baring in mind our wedding is july 15 lol bt he really did fall in love with it when he put it on

    also! im not sure what ring pillows etc r for or who gets them but my son is the pageboy for all nxt year he will b 3 i dont trust him not to jump around and loose them lol! will the best man have them? both? in ring boxes or just in his pockets or in little bags?

    im thinking far too far ahead i get that but it really did get me thinking lol.

    EDIT - WORDS HAVE BEEN TYPED OUT IN FULL SO IT IS EASIER FOR MEMBERS TO READ
  2.  
    • DonnaH39
      CommentAuthorDonnaH39
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 19th 2014
      Ticker backgroundIs poweruserJust marriedBadgeBadgeTicker foreground
     
    If you want your little boy to be a ring bearer and have them on a cushion you can get cushions with little ribbons to tie the rings to them so that they don't fall off while they're carrying them down the aisle. I'm not sure I would trust a 3 year old with them to be honest, but I'm sure people do it, I've seen pictures.

    We're probably going to have my son who will be a page boy also take the rings down on a cushion, but that's because when we first told him we were engaged the first thing he said was that he would look after the rings at the wedding, so we can't really not let him. He will be 7 at the time of the wedding though.

    As for when to buy the rings, I don't think it's too soon to buy your fiancé's ring as long as you put it somewhere safe and don't forget where that is. I don't have my ring yet but my fiancé has his as it's an old one of his dads which doesn't fit him any more.




  3.  
    • MrsHartley2b
      CommentAuthorMrsHartley2b
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 19th 2014
      Just marriedBadgeBadge
     
    We have found our rings as well. We are going to order them in about 4 wks. I dont think its too early.
    I am having my nephew and our daughter doing our rings. She will be 2 and my nephew 2 1/2. Im having them carry the rings down in silver roses that are ring boxes.

    41c1z99i6-L.jpg
    41c1z99i6-L.jpg


    Soon to be Mrs Hartley 8th August 2015!
    officially got together 15th January 2012
    had our daughter June 2013
    engaged June 2014
  4.  
    • CommentAuthorMidgetGem89
      Posted: Aug 19th 2014
      BadgeBadge
     
    both vry nice ideas :-) i think we may just give to best man to hold on the morning...

    ill try get mine in a few mnth then its done n out the way lol plus i dnt want them to stop selling it before i can get it!
  5.  
    • DonnaH39
      CommentAuthorDonnaH39
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 20th 2014
      Ticker backgroundIs poweruserJust marriedBadgeBadgeTicker foreground
     
    Aww those silver roses are very cute :)




  6.  
    • AprilS61
      CommentAuthorAprilS61
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 20th 2014
      Ticker backgroundIs poweruserJust marriedBadgeBadgeTicker foreground
      edited
     
    We bought our rings in the May half term and not getting married until April. If your OHs ring is there then there's no reason you have to wait to buy them together. Save up for the ring you want and let OH have his :) Ours are kept in the box (we were given a double ring box) in a place where we keep all our wedding stuff, can't get lost as its kept in the bag on the shelf.

    Members signature icon
    Mr & Mrs Swan 04/04/15


  7.  
    • AprilS61
      CommentAuthorAprilS61
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 20th 2014
      Ticker backgroundIs poweruserJust marriedBadgeBadgeTicker foreground
     
    Also like silver roses! but yeah, you can get cushions that tie the rings to it.

    Members signature icon
    Mr & Mrs Swan 04/04/15


  8.  
    • CommentAuthorMidgetGem89
      Posted: Aug 20th 2014
      BadgeBadge
     
    i dont trust my son enough haha sounds bad bt letd just say hes a typical boy he will b the one slidin on his knees etc come nxt year lol!

    thx for replies.. mam has orderd h2bs ring today (his being as cheap as it will be means more momey on mine anyway haha!)
  9.  
    • Teresa
      CommentAuthorTeresa
      Got married 5 years ago
      Posted: Aug 20th 2014
      Just marriedBadgeBadge
     
    we bought our rings a few months ago and we are getting married in may next year, buy them as soon as you like x
  10.  
    • CommentAuthorMidgetGem89
      Posted: Aug 20th 2014
      BadgeBadge
     
    i wish i could get mine soon.. i may have to have a look in my budget and see where i can shuffle things lol
  11.  
    • barbie86
      CommentAuthorbarbie86
      Got married 6 years ago
      Posted: Aug 21st 2014
      Is poweruserJust marriedBadgeBadge
     
    The cast of mine was made over a year in advance, but we didn't place the order/pay until about 2 months before. No real reason, we just kind of forgot lol.

    If your OH's is a good price, I'd get it now; with yours, maybe wait if you can't afford it yet or see if they do a payment plan (sometimes you can order it to secure the current price, and then pay in monthly instalments and collect it when you've paid the last one).

    Re who has the rings: that's totally personal. As you said, your 3 year old might not be the best choice lol, so another option would be the best man or one of the bridesmaids. In our case, one of my bridesmaids had my ring (which she wore lol), and then the best man had OH's, and OH had my engagement ring. When we exchanged the rings, my bridesmaid came up and gave mine to my OH, who put it on, followed by my engagement ring on top which he had in his pocket. Then they called up the best man to give my OH's ring to me. It worked nicely and I liked the symmetry (ie someone from each side involved).
  12.  
    • CommentAuthorMidgetGem89
      Posted: Aug 21st 2014
      BadgeBadge
     
    yea his has been orderd and juggled my budget (moved something bk which doesnt need full paymebt till a mnth before, and brought rings forward so no adding any extra in) means my ring will be bought in november :-) its exciting haha i was just worried it wont be available come nxt year i shouldnt have looked tbh bt he wanted to lol. nm all sorted

    and yes i actually really like that idea about who has the rings thx!! x
  13.  
    • TeresaC54
      CommentAuthorTeresaC54
      Got married 5 years ago
      Posted: Sep 14th 2014
      Just marriedBadgeBadge
     
    love the silver roses!
  14.  
    • Elinor Claire
      CommentAuthorElinor Claire
      Got married 6 years ago
      Posted: Sep 14th 2014
      Ticker backgroundIs poweruserJust marriedBadgeBadgeTicker foreground
     
    We got our rings in January for an August wedding. If you want a child to carry the rings you can, as long as they are secured on a cushion. We had a small page boy but I didn't want to trust a child with the rings, so the best man had them as is normal.

    Members signature icon
    30th August 2014 was the best birthday ever.
    It was the day that I became Mrs. Dixon.

 
Enter Now